tre saker jag tycker om

Maria utmanade mig att skriva ner 3 saker som jag tycker om men så kom jag på att jag hade börjat på en lista med 100saker jag tycker om. Jag hade visst bara kommit till nästan 50 så istället för tre saker blir det 50. Vet inte riktigt om det räknas som att jag klarade utmaningen men i alla fall. Här: 
  1. Att upptäcka att aprikoskräm är gott.
  2. Vara vaken när alla andra i huset sover.
  3. På våren när det blir så varmt att man måste ta av sig jackan.

  4. Att ha katter sovandes i knäet.
  5. Mjölk.
  6. Att mysa
  7. När man har skrivit klart en låt.
  8. Att gå ner till en park med vänner och sitta där i flera timmar
  9. Fantisera om hur saker skulle kunna vara och leva i någon sorts drömvärld bara för ett litet tag.
  10. Att sätta på musik och så blir det disco i köket.
  11. Åka pakethållare.
  12. När saker blir nästan precis som man hade tänkt sig
  13. Min världs finaste familj.
  14. Sommar!
  15. Vakna och se att håret på något sett har hamnat i nån sorts ganska fin frisyr
  16. Doppa ner handen och känna att vattnet är varmt.

  17. Gå på äventyr
  18. Känna lukten ifrån en viss person som luktar så gott att man knappt vet vart man ska ta vägen
  19. Chokladbollar med grädde till
  20. Att vara med personer som jag tycker så himla himla mycket om
  21. Leka lekar som alla trodde de egentligen var för stora för
  22. Att skratta tills magen har träningsvärk
  23. Dyka igenom vattenytan.
  24. Titta på stjärnorna
  25. Sjunga, sjunga sjunga!
  26. Komma hem och krypa ner i sägen efter en fin kväll

  27. Dricka te
  28. Kramas
  29. Att bli överraskad
  30. Dansa tills benen är trötta och fötterna gör ont
  31. Vara på festival
  32. Titta ut genom fönstret när det snöar
  33. Att springa
  34. Hitta en ny favoritlåt och sen spela den tills man kan hela låten utantill
  35. Få se en annan sida av en person som man aldrig tidigare sett och undrat hur 17 man har kunnat missa något så bra och fint
  36. Min klass och min skola
  37. Gå upp och äta söndagsfrukost och sedan krypa ner under täcket igen
  38. Att komma in och värma upp sig efter att man har varit ute och frusit så mycket att det känns som att tårna ska ramla av.
  39. Finaste kissemissarna Godis och Zoya

  40. Att gråta till film
  41. Julen
  42. Gamla par som fortfarande ser sådär nykära ut
  43. När någon berättar något de har varit med om, känner eller något annat lite små hemligt sådär.
  44. Att resa, se massa nytt och prata med människor på annat än svenska

  45. Att snurra runt, runt, runt och känna sig helt fri på vår-skriks-sätt.
  46. Doppa choklad i te. Speciellt mörkchoklad.
  47. Att köpa nya skor.
  48. Fota och sen veta att man har kameran fylld med massa fint
  49. Göra något som man aldrig trodde man skulle klara av och faktiskt klara det.
  50. Att få någon att le

bilder via we<3it




Så. Sen finns det såklart en miljon andra saker också men det skulle ju bli så himla mycket att läsa. Lyckades ni läsa bara allt det här var ni duktiga. Tror det var tänkt att jag skulle utmana någon också men jag är sådär tråkig och utmanar alla som vill att skriva ner tre saker de tycker om. Eller kanske 50saker om ni hellre vill det. slängkyss


Kommentarer
Postat av: victoria

sv: tack!



och du, din blogg är väldigt fin!

2010-11-24 @ 18:20:09
URL: http://pulsensfrekvens.blogg.se/
Postat av: linda

Jag älskar detta inlägg!!!!! Håller med om nästan allt :D

2010-11-24 @ 18:48:31
URL: http://enlindatouch.blogg.se/
Postat av: Agnes

Jag håller också nästan med om allt! :D Gulligt inlägg!

2010-11-24 @ 20:31:36
URL: http://agnnees.devote.se/
Postat av: Josefin

tack fina ni! =)

2010-11-24 @ 20:51:52
URL: http://singinglalala.blogg.se/
Postat av: maja

har du tagit bilden med katten på, för den är helt underbar! :D

2010-11-25 @ 18:01:38
URL: http://majajakobsson.blogg.se/
Postat av: Josefin

ja, visst är fin! men nej, tyvärr inte, alla bilderna har jag hittat på weheartit =)

2010-11-25 @ 18:18:16
URL: http://singinglalala.blogg.se/
Postat av: Fotograf Jenny Eriksson

Vilken fin lista :)

2010-11-26 @ 10:55:10
URL: http://fotografjennyeriksson.blogg.se/
Postat av: Josefin

tack =)

2010-11-26 @ 22:17:05
URL: http://singinglalala.blogg.se/
Postat av: Clara

åh fin lista och fina bilder! ja håkan är så himla myzz! det var bäst att sitta som freaks och stirra i 50 minuter för att få en kram!

2010-12-06 @ 21:13:33
URL: http://clarasklubbland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback