framtid, sånger och drömmar

ibland tänker jag på lite framtiden. på hur allt jag vill göra känns så fruktansvärt svårt och långt borta men samtidigt så enkelt och självklart. för vill man så kan man har jag hört och jag vill. jag vill ingenting annat än sjunga, spela, sätta ord på känslor och förmedla dom så att hjärtan spricker och fötter dansar, stå på scener, turnera runt och leva i musiken, för musiken.


när jag var mindre vågade jag inte alltid säga att det faktiskt var artist, sångerska eller musiker jag ville bli när jag blev stor. det var sånt man ville när man var ännu lite yngre. dom som då ville bli fotbolls proffs ville nu bli läkare och dom som ville bli delfinskötare poliser. förutom jag, jag ville och vill fortfarande helst av allt sjunga. sjunga mig genom livet som mormor säger.


samtidigt som jag faktiskt tror på att man klarar det man vill bara man vill tillräckligt mycket känns det ibland så himla hopplöst. för inte är väll jag speciellt duktig eller har det där lilla extra. det kanske låter töntigt, dumt, och fånigt men när jag börjar tänka så går jag sönder ganska mycket och allting rasar lite grann. det är så himla lätt att tvivla på sig själv men det får man nog inte. man måste fortsätta kämpa, jobba och framför allt att vilja. annars kommer man inte ens i närheten av det man vill.


vad drömmer ni om?


Tumblr_lkfwb0939s1qcxieko1_500_large

 

(förlåt att det blev ett sånt förnuftigt inlägg, det var inte tänkt så utan skulle egentligen bara bli en liten text men det kanke an vara bra ibland, jag vet inte. heja, er som orkat läsa allt måste jag också säga. kram! )

 


Kommentarer
Postat av: maria

du kommer klara det så himla bra för du ÄR duktig och okej, du har inte det lilla extra.. du har det stora!!



och lova att komma ihåg mej även när du är kändast i hela världen, då är jag också nöjd hehe :) :)

2011-05-03 @ 08:48:01
URL: http://kluriga.blogg.se/
Postat av: linda

åhh, min kommentar försvann den som blev så lång! Aja, sammanfattar det. Jag tycker du är grym okej? du berör folk när du sjunger och det är det som är det lilla extra. tro på dig själv. och det syns på dig att du älskar att sjunga du är äkta när du står på scen och det är det du visar! tro på dig själv så kommer du gå långt! :)



och som maria säger glöm oss inte!!!! för vi kommer inte glömma dig.. :)

2011-05-03 @ 13:04:34
URL: http://liindaslya.blogg.se/
Postat av: Josefin

men åh, ni är för fina! och aldrig, aldrig, aldrig att jag kommer glömma er. ni är ju bland dom bästa jag vet ju!!!! <3 =)

2011-05-03 @ 21:35:02
URL: http://singinglalala.blogg.se/
Postat av: linnea

Du är hur fin och duktig som helst josefin. Min syster har sökt till teaterhögskolan många gånger. Hon hade bestämt sig för att bli skådespelerska, men blev alltid lika förkrossad när hon inte gick vidare. Pappa har stöttat henne men ändå alltid sagt "Ja, vi får väl se hur det blir. Hon kanske känner att det inte var någonting för henne"

För några månader sen skickade hon smset. "Linnea, jag har kommit in på teaterhögskolan i Göteborg. Det känns skitkonstigt"

Det var ungefär 1000 sökande. 1000 minus två nollor kom in. Ingenting är omöjligt josefin. Fortsätt kämpa.

2011-05-05 @ 21:48:05
URL: http://misslinnealoo.blogg.se/
Postat av: Jana

Josefin du kommer komma hur långt som helst om du bara vill. Jag har kanske inte hört dig sjunga jätte många gånger men varje gång du sjunger så blir jag lite rörd. Som de andra redan har sagt så är det just det som är det lilla extra. Du måste bara inte ge upp!!



Kram! :D

2011-05-05 @ 22:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback