en lista som finns lite överallt

mina bästa vän är några fina människor som allihopa är hur bra som helst.
när jag borstar tänderna biter jag på tandborsten.
jag är (lite) rädd för att fylla 18 om mindre än två veckor. även om det blir lite spännande och så, så vet inte om jag vill sluta vara barn riktigt än.
den bästa känslan är när det känns som att det alltid borde vara precis som det är just då.
den sämsta känslan är när det känns som att allt man gör bara är fel och ensamhet. det är nog värst av allt.
jag är bäst på att vifta på öronen.
jag är sämst på att laga mat, hålla ordning och ha koll på saker som tider och sånt.
jag lyssnar på nästan allt, nästan hela tiden. just nu mest det här: kramsnö
jag pratar nästan aldrig om mig själv om sånt som är lite viktigare, visar massa med händerna när jag ska förklara saker och börjar alltid skratta när jag berättar nånting som jag tycker är kul.
jag tycker om musik, choklad och när snön försvinner från gatorna



kärlek hoppas jag få känna att är det finaste som finns.
i somras var mina ben bruna.
sist jag grät var dagen efter julafton då farmor skulle åka hem morgonen efter. ibland är det är det värsta jag vet, att säga hejdå alltså.
när jag vill tänka lyssnar jag på musik. jättejättehögt. eller så cyklar jag.
när jag bakar gör jag oftast chokladbollar.
just nu tänker jag på att jag nog inte har fyllt i någon fylla-i-lista förut.
idag har jag gått till stan, fikat och dansat i källaren.
ikväll ska jag av det som är kvar försöka somna innan tre.
imorgon ska jag mysa, träffa människor jag inte träffat på länge och laga middag med fina vänner.


min mobiltelefon är en svart sak med en blå rand runt.
när jag vaknar på morgonen fryser jag om fötterna när jag klivit upp.
om jag var ett djur skulle jag som säkert många andra vara en fågel för att kunna flyga, eller en delfin och kunna se sånt som finns där under ytan men egentligen vore det trevligt att vara en katt också. Kunna springa iväg på äventyr och sen komma hem och bli kliad bakom öronen vore fint.

bilderna är via weheartit

Kommentarer
Postat av: alice

"jag är (lite) rädd för att fylla 18 om mindre än två veckor. även om det blir lite spännande och så, så vet inte om jag vill sluta vara barn riktigt än." Vet du, jag fyller inte år förrns om jättejättelänge, men jag är lite små rädd för det här också. Men hallå vem har sagt att man inte kan vara rädd för en 8:a?! :)

2011-01-10 @ 12:12:31
URL: http://engladflicka.blogg.se/
Postat av: josefin

8 kan vara lite kusliga, fast samtidigt är det ju bara en 8 liksom. inte farligt alls ju. det är nog mest det att det känns som tänk om man missat något som man nu har blivit för gammal för eller nått. jag vet egentligen inte riktigt vad jag babblar på om nu, men jag tror det blir bra tillslut ändå.

2011-01-10 @ 23:02:32
URL: http://singinglalala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback